24sie2016

Pozycjonowanie serwisu a opłaty – czyli jak wybrać dobrą ofertę SEO?

Bez pozycjonowania SEO w internecie, Twój serwis – podobnie jak i liczne, inne strony internetowe – na pewno nie odniesie sukcesu. Po prostu nie jest to już obecnie możliwe, z racji na zbyt wielką ilość portali, w której dosyć ciężko się rozeznać. Większość ginie w tłumie, więc trzeba podjąć zdecydowane i umiejętne kroki, ażeby czymś się wyróżnić. Z pewnością sam serwis musi być ciekawy i przyciągać internautów – jednakże to umiejętne działania specjalistów od SEO sprawiają, że podobne portale stają się zauważalne przez szersze grono osób, co z kolei przekłada się na dalszy wzrost zainteresowania nimi i dalszy ich wzrost we wszelkich rankingach. Warto dowiedzieć się dokładnie na czym opierają się działania SEO i dlaczego jako twórcy danego portalu nie możemy zająć się nimi sami (a raczej możemy, przy czym nie przyniesie to dobrych skutków)? Warto również dowiedzieć się, po czym poznać profesjonalistę i dlaczego prawdziwy spec od SEO nie jest w stanie zagwarantować nam natychmiastowego sukcesu?

 

Jak działa SEO?
 

SEO, czyli Search Engine Optimization, to optymalizacja stron prowadzona dla wyszukiwarek internetowych. Popularnie SEO równoznaczne jest zatem ze słowem "pozycjonowanie", czyli prowadzenie takich działań, które zmierzają do wyższego uplasowania się danego portalu w rankingu wyników wyszukiwania najczęściej używanych wyszukiwarek – głównie Google.
 

Specjaliści od SEO, prowadząc dany serwis do sukcesu, muszą przezwyciężyć wiele różnych trudności – Google wprowadza bowiem coraz bardziej daleko idące zmiany w swoich algorytmach, których celem jest zabezpieczenie internautów przed nawałem stron bezwartościowych. Wyobraźmy sobie bowiem, że szukamy odpowiedzi na jakieś ważne pytanie, albo chcemy znaleźć jakiś produkt, czy firmę – zwykle po wpisaniu w okno wyszukiwania wymaganej frazy, klikamy w kilka pierwszych linków. Google dba o to, aby linki te były wartościowe i przynosiły wymagane odpowiedzi – tak, by internauci nie musieli tracić czasu na przeszukiwanie kolejnych stron z wynikami wyświetleń. Co to jednak oznacza dla pozycjonera? Żmudną pracę, ponieważ wartościowych stron dotyczących pewnych tematów jest co niemiara i wciąż musi on walczyć także z innymi pozycjonerami, którzy wykonują te same działania co on, tylko dotyczące innej strony. Co to zaś oznacza dla właściciela danego portalu? Że samemu ciężko mu będzie się przebić do wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania – a bez tego nie może raczej liczyć na szerokie zainteresowanie swoją stroną/usługami/produktem.
 

Ile kosztuje pozycjonowanie?
 

Właściciela danego portalu interesują zazwyczaj dwie kwestie – ile będzie kosztowało pozycjonowanie i kiedy można się spodziewać spektakularnego sukcesu? Tymczasem należy sobie uświadomić, że niewielki koszt pozycjonowania oznacza zazwyczaj mierne umiejętności samego pozycjonera oraz mierne efekty jego pracy. Jednakże nawet doskonały i doświadczony specjalista od SEO nie jest w stanie zagwarantować, że w krótkim czasie serwis trafi do czołówki wyszukiwania. Nie jest nawet w stanie zagwarantować, że w ogóle się to stanie. Jest jednak w stanie stworzyć właściwe podwaliny pod sukces danej strony i stanowi gwarancję, iż portal przetrwa. Nie wszyscy wiedzą, ze działania niektórych "specjalistów" mogą nawet doprowadzić do jego usunięcia!

 

Pozycjonowanie może kosztować 50 złotych, a może kosztować i 500 złotych lub więcej. Rzecz jasna, dla każdej firmy – zwłaszcza tych mniejszych – każda złotówka się liczy, jednak najważniejsze jest podjęcie z agencjami SEO stałej współpracy, równoznacznej z systematycznymi kosztami, ponieważ po prostu prowadzenie strony do sukcesu to przedsięwzięcie długofalowe. Nie da się tego zrobić z dnia na dzień bez późniejszych szkód dla serwisu. Jeśli ktoś gwarantuje szybki efekt za niewielką cenę, można być pewnym, że do pozycjonowania będzie wykorzystywał nielegalne już metody, jak kopiowanie treści z innych źródeł, wykorzystywanie automatów do zdobywania linków, czy po prostu przeoptymalizuje stronę.koszt pozycjonowania strony internetowej
 

Jak znaleźć solidną firmę SEO?
 

Nie trzeba chyba dodawać, że działania wymienione w poprzednim akapicie po jakimś czasie zostaną w końcu wyśledzone przez zabezpieczenia Google (lub innych wyszukiwarek) i ostateczny efekt może być taki, iż pozycja naszej strony albo zostanie dramatycznie obniżona, albo też w ogóle zostanie ona usunięta z wyników wyszukiwania! Solidna firma SEO do tego nie dopuści – nie może zatem posługiwać się podobnymi metodami działania.
 

Jak jednak znaleźć solidną firmę? Przede wszystkim należy dobrze rozejrzeć się na rynku i nie wybierać tego, co tańsze. Po drugie, należy uzbroić się w cierpliwość – dobra firma to taka, której nie szkoda czasu na wielowymiarowe badanie Twojej strony i Twojej oferty. Dzięki temu jest w stanie lepiej dostosować podejmowane kroki do potrzeb Twoich i Twoich potencjalnych klientów. Po trzecie, przygotuj się, że wyniki Twojego serwisu w wyszukiwarce będą się zmieniać – jest to naturalne i nie może doprowadzić do zerwania umowy z jakąś agencją SEO. Pozycjonowanie stron jest zbyt skomplikowane, by co chwilę korzystać z usług innych specjalistów. Po czwarte zaś, Ty również możesz włączyć się w pozycjonowanie, wymyślając różnego rodzaju projekty i kampanie, które następnie będą realizowane przez współpracującą z Twoją firmą firmę SEO. Najważniejsze zaś jest zrozumienie, że pozycjonowanie to obecnie współpraca między dwoma firmami i dwoma osobami – należy wybrać kogoś, z kim ta współpraca przebiega bez zakłóceń i kto rozumie Twoje cele biznesowe oraz wymagania. Pamiętaj jednak, że i Ty jesteś tu stroną – nie utrudniaj pracy specjalistom od SEO! Dobrze wiedzą, co robią – a najważniejsza jest cierpliwość!

 

Pozycjonowanie a linki sponsorowane

Wszyscy właściciele firm zdają sobie chyba obecnie sprawę, że tak naprawdę bez zaistnienia w przestrzeni internetowej nie są w stanie skutecznie funkcjonować w rzeczywistości – a z...