23 mar 2015

Raz, dwa, trzy - Google patrzy

Czego unikać w SEO?

SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Jest strategią, która pomaga Ci osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dzięki temu zdobywasz więcej zapytań i klientów.

Niektóre działania SEO są niezgodne z wytycznymi Google. Takie nieetyczne postępowanie ma negatywne skutki. Nie daje efektów, a ponadto może doprowadzić do usunięcia Twojej witryny z indeksu Google.

Jeśli zaczynasz pozycjonować strony, przeczytaj jakich praktyk Google zabrania:

  • Generowania treści automatycznie

  • Uczestniczenia w systemach wymiany linków

  • Tworzenia stron zawierających niewiele lub niezawierających oryginalnych treści

  • Maskowania

  • Niejawnego przekierowywania

  • Ukrywania tekstów lub linków

  • Tworzenia stron doorway

  • Kopiowania treści

  • Uczestnictwa w programach stowarzyszeniowych bez dodatkowej treści

  • Upychania na stronie słów kluczowych bez związku z treścią witryny

  • Tworzenia stron z wirusami lub ze szkodliwym oprogramowaniem

  • Nadużywania znaczników fragmentów rozszerzonych

  • Wysyłania zautomatyzowanych zapytań do Google.

Jeśli uważasz, że sam nie jesteś w stanie efektywnie używać SEO, zatrudnij osobę lub firmę, która zajmuję się tym zawodowo. Uważaj na usługodawców, którzy mają nieuczciwe i zbyt agresywne działania marketingowe.

Na co warto zwrócić uwagę zanim zdecydujemy się na usługę pozycjonowania przez zewnętrzną firmę?

 

1. Bądź wnikliwy i zadawaj szczegółowe pytania:

Taki wywiad jest w Twoim interesie. Specjaliści SEO powinni powiedzieć Ci o wszystkich działaniach, które chcą wprowadzać do Twojej witryny. To Ty jesteś odpowiedzialny za czyny usługodawcy i to Twoja strona zostanie usunięta przez np. treść wprowadzającą w błąd lub tworzenie tymczasowych domen.

2. Unikaj pozycjonerów zachwalających strony, które zamieszczają linki w lokalizacjach, które sa poza ich kontrolą. Nie ufaj masowym działaniom - skuteczne seo to zrównoważone i przemyślane działanie rozłożone w czasie.

Zazwyczaj są to bezcelowe praktyki, które nie wpływają w znaczny sposób na Twoją pozycję w wyszukiwarce.

3. Sprawdź w Google opinie na temat firmy, być może znajdziesz potrzebne informacje, które uchronią Cię przed wyborem nieetycznie działającej firmy.