8paź2014

Po co pozycjonować strony internetowe?

Ilość informacji w światowej sieci www jest tak ogromna, że niewątpliwą sztuką jest znalezienie właściwych i poszukiwanych danych. Jak zatem ułatwić zadanie potencjalnym klientom czy kontrahentom i sprawić, aby to nasza strona znalazła się w czołówkach wyszukiwarek? Warto w takim wypadku zastosować pozycjonowanie.

Pozycjonowanie to ostatnimi czasy najskuteczniejsza metoda pozyskiwania nowych klientów i utrzymania zainteresowania wcześniejszych, która polega na odpowiednim dostosowaniu strony internetowej, aby po wpisaniu fraz lub słów w wyszukiwarkę, wyświetlała się ona w najwyższej pozycji na tle wszystkich wyników.

Taki sposób wdrażania marketingu internetowego wpływa na wzrost popularności stron internetowych, przyczynia się do ich skutecznej promocji oraz ma niemały wpływ na pozycję i rozwój firmy – przynosząc jej zarówno profity wizerunkowe, jak i spore korzyści finansowe.

Czy to się opłaca?

Pozycjonowanie stron opiera się na optymalizacji strony przez „link popularity” oraz nawiązywaniu współpracy z serwisami reklamowymi. Reklamę w Internecie i promocję stron internetowych, dzięki optymalizacji, uważa się za najtańsze i najskuteczniejsze formy reklamy zarówno dla dużych firm, jak i mikroprzedsiębiorców czy osób prywatnych. Oznacza to, że na pozycjonowanie stać praktycznie każdego – w tym przypadku liczy się pomysł i odpowiednia realizacja, a nie wielkie możliwości finansowe.

Takie działanie daje szansę zaistnienia na rynku nie tylko wielkim firmom, ale i małym przedsiębiorstwom, których oferta dotrzeć może do szerokiego (światowego) grona odbiorców.

Popularność wyszukiwarek internetowych w Polsce jest ogromna – w zasadzie korzystają z nich wszyscy internauci. Jak wynika z badań, największą – 92% popularnością cieszy się Google, jednakże polscy użytkownicy Internetu korzystają także z Onetu (2% popularności), czy Wirtualnej Polski (1,5%).

Profesjonalne pozycjonowanie    

Aktualnie istnieje wiele firm i osób prywatnych oferujących profesjonale pozycjonowanie.  Odpowiednia optymalizacja polega przede wszystkim na systematycznych zabiegach związanych z promowaniem i aktualizowaniem witryny internetowej. Składa się na nie wiele elementów.

Jednym z nich jest optymalizacja kodu strony pod kątem wyszukiwarek i robotów sieciowych. Kolejnym, istotnym czynnikiem, który zazwyczaj zleca się copywriterom, jest stworzenie zoptymalizowanych tekstów na stronę www. Przydatnym zabiegiem okazuje się również systematyczna promocja strony w Internecie za pomocą linków znajdujących się na stronach partnerskich, dlatego niezwykle ważna jest współpraca z innymi witrynami. Ostatnim elementem składającym się na profesjonalne pozycjonowanie jest pozycjonowanie treści strony pod kątem użycia odpowiednich wyrażeń kluczowych – SEO copywriting. Użycie dostatecznej ilości fraz kluczowych w tekście, naturalne wplecenie ich w tekst gwarantuje wyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych.