16 paź 2014

Optymalizacja SEO – broń content marketingu

Jednym z niezawodnych sposobów działania i rozwoju content marketingu jest marketing wirusowy polegający przede wszystkim na budowaniu marki poprzez rozpowszechnianie informacji o danej firmie. Głównym elementem służącym rozpowszechnianiu tych informacji są odbiorcy, którzy poprzez niezawodne media społecznościowe przekazują wiarygodny komunikat odbierany przez innych użytkowników tych mediów.

Doskonałym kanałem rozpowszechniania informacji są: Facebook, Twitter, Linkedln, lokalnie NaszaKlasa czy YouTube. Sama informacja, która jest przekazywana przez użytkowników może przybierać różne rozmiary i formy.
Oprócz tego rodzaju popularyzacji marki istnieje inna niezawodna metoda – coraz chętniej wykorzystywana – optymalizacja stron firm pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO (ang. Serach Engine Optimization).

SEO, czyli pozycjonowanie

Pozycjonowanie opiera się, jak sugeruje nazwa, na osiągnięciu przez firmę dostatecznie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania zrealizowanych przez wyszukiwarki typu na przykład Google czy Bing. Kluczem do właściwego wyszukiwania danej firmy są odpowiednie frazy i słowa zastosowane na stronie firmowej, dzięki którym po wpisaniu konkretnych haseł w wyszukiwarce pojawia się odpowiednia strona internetowa.

Pozycjonowanie to coraz częściej wybierany rodzaj marketingu internetowego – nie dość, że skuteczny to jeszcze stosunkowo prosty. Sukces w tej materii uzależniony jest od umiejętnego doboru fraz, które zostaną dopasowane do tworzonego na stronie tekstu.

SEO optymalizacjaW jaki sposób tworzy się odpowiednie frazy kluczowe? Pozycjonowanie bazuje na algorytmie wyszukiwarek internetowych, określaniu istniejących algorytmów oraz poszukiwaniu nowych fraz. Aby dostatecznie dobrze wypozycjonować stronę, należy zwracać szczególną uwagę na to, jakie frazy są najczęściej wyszukiwane przez internautów. Szczególnie istotne w tym procesie jest wykorzystanie portali społecznościowych: Twittera, Facebooka, Google+, dzięki którym do informacji dociera więcej osób.

Optymalizacja a pozycjonowanie

Optymalizacja i pozycjonowanie danej strony internetowej to inaczej on-page i off-page. To rozróżnienie często nie jest potrzebne, ponieważ sama optymalizacja najczęściej idzie w parze z pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie to przede wszystkim działanie poza docelowym miejscem, zaś optymalizacja strony skupia się na działaniu bezpośrednio na danej witrynie internetowej. Chociaż terminów używa się zamiennie, ich znaczenie nieco się różni.
Optymalizacja skupia się na działaniach modyfikujących treść na witrynie w taki sposób, aby nie zmieniać wyglądu serwisu, zaś pozycjonowanie często stanowi nieodłączny element optymalizacji strony.

Ważnym elementem pozycjonowania są działania realizowane poza stroną internetową. Odnosi się on do pozyskiwania odpowiednich odnośników z zewnątrz (informacji o danej stronie umieszczonych na innych stronach w sieci). Takie działanie może znacząco poprawić pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania.