17maj2016

Metody promowania sklepu internetowego

Założenie własnego sklepu internetowego to marzenie wielu osób – które w dodatku często się spełnia. Okazuje się jednak, że rzeczywistość może nie wyglądać tak, jak w naszych marzeniach – sklep może otrzymywać mało zamówień, czyli nie cieszyć się taką popularnością, jak zakładaliśmy. Oczywiście, wszystko zależy od produktów, jakie w nim oferujemy, jednakże najczęściej winą za ten stan rzeczy jest po prostu słaba widoczność w internecie. Jeśli internauci nie wiedzą, że podobny sklep w ogóle istnieje, to jak mieliby dokonywać w nim zakupów? Oto kilka sposobów na zwiększenie owej widoczności – warto wykorzystać kilka z nich!

Postaw na dobrych pozycjonerów

Po pierwsze i chyba najważniejsze – musisz zgłosić się do firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron. Branża ta stale się rozwija, więc podobnych ofert może być mnóstwo. Ważne jest jednak, abyś nie decydował się na tą najtańszą i oferującą (jak Ci wmawiają) szybki wzrost w rankingu. Szybki wzrost może się przełożyć na późniejszy, szybki spadek, a nawet zupełne usunięcie z wyników wyświetleń, jako że Google (a jest to najpopularniejsza wyszukiwarka) nie zezwala na niezgodne z prawem praktyki i przewiduje za to surowe kary. Rzecz jasna, ażebyś mógł być widoczniejszy, adres Twojego sklepu internetowego musi być umieszczony wysoko w rankingu wyników wyświetleń popularnych wyszukiwarek – badania pokazują, że internauci przeglądają jedynie kilka pierwszych adresów, nie mówiąc już o zupełnym ignorowaniu kolejnych stron z wynikami. Specjaliści od SEO, z którymi zaczniesz długoterminową współpracę, postarają się o umieszczenie adresu Twojego sklepu najwyżej jak to tylko możliwe – a zatem internauci wreszcie go zobaczą!
Współpraca musi być jednak przewidziana na naprawdę długi czas i nie można jej przerywać – konkurencja jest bowiem duża i strona w tym momencie zanotuje natychmiastowy spadek! Najpierw następuje optymalizacja sklepu, by jego struktura była łatwa w obsłudze i przejrzysta dla odwiedzających (to bardzo ważne, żeby goście mogli szybko znaleźć potrzebne produkty i sprawnie je kupić). Specjaliści usprawnią ją również na tyle, by była przyjazna dla robotów Google. Co jeszcze można zrobić na tym etapie? Zadbać o profesjonalne, zachęcające opisy produktów i kategorii (najlepiej zlecić to doświadczonym copywriterom), a także o widoczność w opcji Google AdWords. Ta spersonalizowana reklama (niestety za jej wyświetlanie będziesz musiał zapłacić) będzie widoczna dla internautów w specjalnie wydzielonej sekcji wyników wyszukiwania. Z pewnością zwiększy widoczność Twojej strony i zachęci do zakupu jakiegoś produktu.

             promowanie sklepu internetowego

Zadbaj o dobre materiały

Kolejna ważna sprawa to dbałość o dobre materiały, zamieszczone na stronie. O opisach produktów i katalogów już wspomniano, ale ważne jest, by były one fachowe - by nie przesadzić z reklamą. Informacje muszą być rzetelne, żeby potencjalny klient wierzył w to, co sklep mu oferuje – w ten sposób możliwe jest budowanie marki. Strona musi być bardzo atrakcyjna w oczach widzów, zatem warto zatrudnić dobrego grafika, który ją zbuduje, bądź przerobi. Istotne są także szczegóły – jak chwytliwe nagłówki oraz dobrej jakości zdjęcia. 
Pamiętaj, że konkurencja jest duża, więc musisz się postarać, żeby internauci chcieli wracać właśnie do Twojego sklepu. Jeśli sklep im się spodoba, z pewnością przekażą informację o nim innym – a zatem będzie on stopniowo zyskiwał popularność. Niemniej ważna jest jednak reklama!

Wykorzystaj Social Media

Reklama, by być widoczna, powinna posiadać ciekawą formę. Taką, która zainteresuje większą ilość ludzi i sprawi, iż zechcą podzielić się informacją o sklepie wśród swoich znajomych. Doskonałym miejscem na promocję są zatem wszystkie portale społecznościowe – na przykład Facebook. Koniecznie trzeba założyć tam własny profil, jak też być obecnym w innych miejscach – na Twitterze czy Instagramie. Niezwykle ważne jest przy tym wchodzenie w interakcje z potencjalnymi klientami. Odpowiadaj na ich pytania, reaguj na wykazane przez nich zainteresowanie, dostosowuj ofertę do zainteresowania klientów, ogłaszaj promocje i tak dalej. Podobne zachowania zjednają Ci klientów którzy przywiążą się do Twojego sklepu. 
Warto również wykorzystać tak zwany marketing szeptany, czyli wynająć ludzi, którzy będą pozytywnie pisali o sklepie na forach internetowych lub swoich profilach, zachęcając tym samym innych do odwiedzenia polecanego adresu. Załóż też bloga firmowego, gdzie będziesz zamieszczał ciekawe treści – na przykład porady lub informacje o firmach, których produkty sprzedajesz w sklepie, czy nagrodach, jakie niektóre z nich niedawno otrzymały. Stale je aktualizuj, bądź na bieżąco. Używaj także reklamy remarketingowej, aby zwabić tych klientów, którzy odwiedzili sklep, lecz nic w nim nie kupili – może wrócą i dokonają zakupu. Jak widzisz, jest wiele sposobów na skuteczne reklamowanie swojego sklepu internetowego w sieci. Wykorzystanie wszystkich sprawi, że z pewnością odniesie on sukces!