4paź2014

Czy już czas pożegnać pozycjonera?

Cykliczne zmiany, jakie dokonują się w algorytmach Google wymuszają coraz wyższą jakość nie tylko w odniesieniu do treści, ale także konstrukcji stron www. Jest to ogromna bolączka firm zajmujących się marketingiem internetowym. Trudno dziwić się więc, że nie brakuje specjalistów zwracających uwagę na coraz bardziej widoczną transformację jakościową branży SEO, która może przyczynić się do zdecydowanego wzrostu cen usług pozycjonowania. Przyczynia się do tego przede wszystkim wymóg tworzenia treści wysokiej jakości pojawiającej się wyłącznie w lokalizacjach o bardzo dobrej reputacji. Warto zatem zadać sobie pytanie o to, jak, w obliczu nadciągających zmian, zachowają się kolejne firmy i czy nie będą próbowały pozycjonować się samodzielnie.

Należy liczyć się przede wszystkim z tym, że z każdym rokiem ich liczba będzie większa, a proces migracji stanie się możliwy przede wszystkim dzięki aplikacjom umożliwiającym tworzenie idealnego środowiska pracy dla marketingowca. Ten ostatni, po przeszkoleniu, będzie zresztą w stanie przejąć zadania, które do tej pory wykonywała firma z zewnątrz, a tym samym – skutecznie reklamować usługi swojej macierzystej jednostki. Nowe podejście do pozycjonowania może zresztą pociągać za sobą szereg dodatkowych korzyści.

pozycjonowanie w 2014W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na to, że to pracownik firmy ma kontrolę nad jej marketingiem internetowym może więc zarówno zarządzać rozwojem kampanii lub zmieniać jej kierunki w zależności od bieżących potrzeb. Pozwala to na rozwiązanie problemu skalowania kampanii, należy przy tym przyznać, że mówimy o wyjątkowo prostym rozwiązaniu. Co wcale nie mniej istotne, przeszkolony pracownik jest w stanie oszacować, ile pracy należy włożyć, aby liczyć na realizację stawianego sobie celu. W pełni pojmuje też zachodzące procesy, a wskaźniki marketingowe nie mają dla niego tajemnic.

Nowe podejście gwarantuje jednak również przejrzystość inwestowania, nie można bowiem nie docenić i tego, że każdy etap kampanii jest mierzony w przejrzysty sposób. Bez względu na to, jaki rodzaj kampanii jest planowany – oszacowanie generowanego przez nią kosztu nie jest skomplikowanym zadaniem, a przecież nie zawsze można mieć taką pewność współpracując z firmą z zewnątrz. Inną korzyścią okazują się być stabilne wyniki występujące w połączeniu z dużym zaangażowaniem pracowników. Firmy, które zdecydują się na przejęcie kampanii związanych z marketingiem internetowym zyskają pełną kontrolę nad nim, będą też mogły liczyć zarówno na większą wiedzę, jak i na szybkość działania. Z większą łatwością przebiegać będzie również proces motywacji pracowników zwłaszcza, że nowe kompetencje mogą pomóc im w rozwoju zawodowym i zdobyciu większej satysfakcji z wykonywanej przez siebie pracy.