8 kwi 2015

Czego unikać pozycjonując strony www?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest jednym z narzędzi e-marketingu. To działanie związane z kształtowaniem oferty i wizerunku produktu, marki lub firmy. Dzięki niemu Twoja strona będzie na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej i zostaniesz zauważony przez potencjalnych klientów.

Klient coraz częściej poszukuję produktu/usługi za pomocą Internetu, tym bardziej powinieneś zainwestować czas na zagłębienie się jeśli nie w tajniki to chociaż podstawy pozycjonowania. Nawet jeśli posiadasz najlepszy produkt, może zostać on nie zauważony, jeśli odpowiednio go nie wypromujesz.

Ważnym elementem pozycjonowania jest SEO (optymalizacja strony), które może być traktowane jako osobna usługa.

 

Najważniejsze korzyści dla firm, które pozycjonują strony www:

  • większe oraz rosnące zainteresowanie stroną (więcej wizyt oraz wyświetleń),

  • wzrasta prestiż firmy, dzięki szerokiej obecności w wynikach wyszukiwania , co ułatwia jej walkę z konkurencją,

  • publikacja wartościowych i istotnych informacji dla klienta,

  • większa popularność usługi/produktu,

  • łatwiejsze pozyskiwanie nowych kontrahentów.

 

Najczęściej popełniane błędy przy pozycjonowaniu:

  • brak optymalizacji strony (SEO),

  • za szybkie wzbogacenie się witryny wieloma linkami do nowej domeny- wyszukiwarka może uznać, że proces jest sztucznie napędzany i istnieje prawdopodobieństwo nałożenia filtra ręcznego na domenę,

  • wybór trudnych do pozycjonowania, bardzo konkurencyjnych fraz,

  • kopiowanie i wklejanie treści na swoją stronę z innej (Duplicate Content)

  • brak systematyki w tworzeniu linków zewnętrznych,

  • dodawanie za dużo kluczowych fraz w treściach i tagach,

  • brak moderowania komentarzy, jedna z przyczyn powstawania spam,

  • tworzenie treści za pomocą samej grafiki (bez tekstu) oraz brak optymalizacji tej grafiki.

 

Nie korzystaj z niewłaściwego zaplecza

Warto zwrócić uwagę na błąd, jaki często robią osoby, które dopiero zaczynają pozycjonować strony. Błędem tym jest posiłkowanie się niewłaściwymi katalogami. Umieszczanie na nich wpisów bardzo często okazuje się bezwartościowe.

Istnieje wiele katalogów, także tych darmowych. Nie zawsze wpis do takiego katalogu przyniesie Twojej firmie korzyści. Częściej zaszkodzi niż pomoże. Dlatego warto byś unikał śmieciowych katalogów.

Niekorzystnym czynnikiem w pozycjonowaniu jest również wolny serwer. Wyszukiwarki często biorą pod uwagę szybkość ładowania się witryny. Musisz uważać również na: korzystanie z zaplecza, subdomen oraz darmowego hostingu.

Istotnym błędem jaki możesz popełnić jest korzystanie z usług nieprofesjonalnego copywritera. SEO copywriting to tworzenie niepowtarzalnych oraz bezbłędnych treści. Teksty te muszą być odpowiednio zoptymalizowane i sformatowane. Muszą prezentować sobą wartość stylistyczną oraz merytoryczną.