7paź2014

Rewolucja w reklamie i marketingu

Specjaliści zapowiadają wielki przełom w marketingu internetowym, który ma się dokonać w 2014 roku. Biorąc pod uwagę ostatni głęboki kryzys gospodarczy, który niewątpliwie był odczuwany także przez przedsiębiorców związanych z branżą e-commerce, uważa się, że marketing internetowy właśnie w tym roku ma szansę znacząco podwyższyć obroty firm i zdecydowanie poprawić ich sytuację finansową. Jednym z najważniejszych elementów marketingu i zarazem najistotniejszą formą internetowego pozyskiwania potencjalnych klientów jest i będzie content marketing.

Jak nie denerwować klientów?

Content marketing powstał z jednej kluczowej obserwacji – rozdrażnienia klientów nadmiarem reklam atakujących ze wszystkich stron. Nachalny przekaz reklamowy jest coraz częściej uważany za element przeszkadzający w tworzeniu pozytywnego wizerunku towaru oraz firmy, co sprawia, że jest nie tylko niewskazany, ale wręcz szkodliwy element polityki reklamowej przedsiębiorstw.

Content marketing stawia sobie kilka podstawowych celów:

  • nie denerwować klienta,
  • sprawić, aby klient zainteresował się ofertą,
  • dawać od siebie, aby zyskać od klienta.

Przekaz marketingowy zawarty w informacji o charakterze content marketingu powinien nie zawierać znamion typowej reklamy – to znaczy musi być obiektywny, a przynajmniej sprawiać takie wrażenie. Tworzenie materiału z zakresu content marketingu polega na wpleceniu wartościowych, także pod względem merytorycznym, treści, które zainteresują potencjalnych klientów szukających potrzebnych informacji poprzez Google czy bing.

marketing kontentowyPublikowanie przydatnych dla klientów treści sprawia, że czytelnik nie podchodzi do informacji negatywnie, nie uważa testu za narzucający się komunikat reklamowy przeszkadzający w odbiorze innych internetowych wiadomości. Content marketing pomaga nie tylko tworzyć pozytywny wizerunek firmy, towaru czy usługi, zachęcać do określonych zachowań, ale także pozwala budować długotrwałe relacje z klientem, których podstawą jest wzajemne zaufanie.

Unikalność

Jak się okazuje, content marketing to jedno z najskuteczniejszych współczesnych narzędzi marketingowych, szczególnie na rynku e-commerce. Co ważne, content marketing to budowanie unikatowych dla każdego klienta treści. Dzięki takiemu podejściu, każdy potencjalny nabywca towaru czy usługi czuje się traktowany wyjątkowo. Co więcej, publikowanie treści z zakresu content marketingu odwraca tradycyjny kierunek komunikacji reklamowej – ten rodzaj marketingu stawia na to, że firma (towar lub usługa) zostaną znalezione przez zainteresowanego klienta, który informację o nich uzna za wartościową, wiarygodną i nienarzucającą się.

Ponadto, tworzenie unikalnych treści staje się bazą intelektualną firmy oraz pozwala przetrwać markom na burzliwym rynku medialnym. Content marketing w wielu przypadkach – zarówno jeśli chodzi o wielkie, jak i mniejsze firmy – w szybkim tempie przyczynia się do wzmocnienia ich pozycji na rynku oraz wypracowania silnej i stabilnej marki.

 

Jak pisać profesjonalne teksty marketingowe?

Teksty zamieszczane na stronach internetowych powinny sprzedawać. Nawet jeśli są one napisane w sposób bezbłędny gramatycznie, nie gwarantuje to efektu w postaci wzrostu osiąganych przez...