30mar2015

Niektóre zasady skutecznego budowania świadomości marki

 

Aby skutecznie budować świadomość marki w sieci, warto poznać kilka zasad:

  1. Określ obszar targetowania. Jeśli nie mamy sprecyzowanych odbiorców, oferta staję się chaotyczna i niedostosowana do klientów. Musisz zdać sobie sprawę jaka grupa odbiorców jest zainteresowana Twoim produktem/usługą. Warto również zastanowić się jak można pozyskać nowych odbiorców. Bez sprecyzowania potencjalnych klientów nie stworzysz profesjonalnej strategii działań.

  2. Nazwa domeny – ważna sprawa! Nazwa domeny powinna Ci pomagać w pozyskiwaniu klientów, a nie utrudniać im dotarcie do Twojej strony. Łatwym zabiegiem jest zawarcie nazwy firmy lub jej branży w nazwie domeny. Dzięki temu internauci szybko skojarzą ją z Twoją firmą. Jeśli Twoja firma ma ofertę dla klientów zagranicznych, warto wziąć to pod uwagę przy doborze nazwy domeny. Jeśli jest to nowa firma, to dobrym posunięciem jest stworzenie jak najprostszej nazwy.

  3. Klient jest dla firmy najważniejszy. Konkurencja na rynku jest duża, warto zainteresować się klientem, by ten wybrał Ciebie. Nie wystarczą dla niego tylko profity. Ważna jest tu reklama i indywidualne podejście do klienta i chęć długotrwałej współpracy. Uruchomienie biura obsługi jest dobrym rozwiązaniem w zabieganiu o klienta. Dobrym pomysłem jest również nagradzanie za zakupy drobnym upominkiem lub rabatami dla stałych klientów.

  4. Przejrzysta strona. To jak wygląda Twoja strona świadczy o Tobie. Klienci online są wzrokowcami. Jeśli Twoja strona jest nieczytelna i chaotyczna, to klient może nie zainteresować się Twoją ofertą, po czym wejść na bardziej czytelną stronę konkurencji. Czytelna strona to: korzystna dla oka kolorystyka, odpowiednie rozmieszczenie elementów, nowoczesny i unikalny styl. Poza wyglądem witryny, ważne jest jej bieżące uaktualnianie, co sprawi, że zbudujemy z klientem stałe więzi i wzajemne zaufanie.

  5. Jakość usług/produktu. Dobra jakość produktu, czy usług jest bardzo ważna. Nie używaj sztuczek marketingowych, które opisują Twój asortyment jako lepszy niż jest naprawdę. Nawet jeśli skusisz klienta reklamą, potem się rozczaruję i już do Ciebie nie wróci. Opis naszych produktów powinien być oryginalny oraz wyczerpujący ( odpowie na potencjalne pytania klientów). Jeśli jakość i opis naszych produktów będzie dobry, to zyskamy wtedy długofalowe relację z odbiorcami.

  6. Skuteczny marketing wirusowy. Rekomendowanie produktów przez klientów, to powód do dumy. Tworzy to pozytywny obraz firmy i przyciąga nowych klientów. Marketing szeptany to najlepsza rekomendacja dla naszej firmy. Nic bardziej nie przekonuję, niż przedsiębiorstwo polecone przez przyjaciela.

  7. Badanie opinii. Umiejętność słuchania będzie Twoim kluczem do sukcesu. Nie wystarczy jednak tylko słuchać, ale zdanie klienta wdrażać w działania Twojej firmy. Gdy sprawdzasz na bieżąco potrzeby swojej grupy odbiorców, jesteś w stanie spełnić ich oczekiwania.

  8. Widoczność firmy w sieci. Pamiętaj, że reklama w Internecie jest bardzo ważna dla widoczności Twojej firmy. Masz do wyboru między innymi : pozycjonowanie, e-mail marketing, Google AdWords, Copywriting, Marketing wirusowy, Aukcje internetowe.

 

 

Jak pisać profesjonalne teksty marketingowe?

Teksty zamieszczane na stronach internetowych powinny sprzedawać. Nawet jeśli są one napisane w sposób bezbłędny gramatycznie, nie gwarantuje to efektu w postaci wzrostu osiąganych przez...