4paź2014

Marketing internetowy siłą rynku?

Aktualnie trudno sobie wyobrazić intensywny rozwój marketingu bez udziału Internetu. Media społecznościowe, strony internetowe czy blogi branżowe stanowią jeden z najważniejszych bastionów marketingu. Internet ma na nas ogromny wpływ - tam szukamy produktów, rekomendacji, opinii etc. Marketing internetowy jest bez wątpienia siłą rynku, zaś tę wielką machinę napędza przede wszystkim reklama.

Reklama dźwignią handlu

Marketing internetowy opiera się na używaniu wszelkiego rodzaju stron www. Służy przede wszystkim do przesyłania i dostarczania informacji marketingowej w celu pozyskiwania nowych klientów i oferowania lepszych rozwiązań odbiorcom korzystającym już z usług danego przedsiębiorstwa. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj marketing bez mailingu czy skutecznej reklamy, która atakuje nas na każdym kroku.

Marketing internetowy opiera się przede wszystkim na reklamie, banerach, multimedialnych reklamach oraz informacjach zamieszczanych na serwisach społecznościowych. Reklama internetowa to również e-mail marketing i e-mail spam, czyli próba dotarcia do każdego klienta.

Reklama jako źródło irytacji

Nieodpowiednie wykorzystanie reklamy, czyli takie, które powoduje skutek odwrotny do zamierzonego, jest wynikiem nieprzemyślanej strategii. Jednym z najistotniejszych działań w przypadku marketingu reklamowego skupionego na reklamach pojawiających się na stronach internetowych, portalach i w mediach społeczościowych jest zachęcenie klienta do kupna, skorzystania z usług, zapoznania się z ofertą.

reklama w internecieKontrolowanie poczynań w sieci skutkuje wręcz „samodzielnym” proponowaniem przez system potencjalnym klientom odpowiednich reklam odnoszących się do produktów, usług czy firm, które w ostatnim czasie były wyszukiwane przez internautów.
Niekiedy reklamy nie spełniają swoich celów. Zbyt duża ilość reklam, automatycznie uruchamiane filmy reklamowe po wejściu na strony internetowe bądź „uciekające” reklamy, których wyłączenie zajmuje wiele czasu, potrafi skutecznie zniechęcić i zirytować klienta. Szczególnie w sieci, gdzie liczy się szybkość, ekspresowe przekazywanie informacji i atrakcyjność, reklama powinna być chwytliwa, krótka i nieinwazyjna.

Kolejnym sposobem reklamy internetowej jest e-mail marketing. Nie zawsze spotyka się on z przychylnym odbiorem, ponieważ potencjalni klienci oznaczają powtarzające się reklamy jako spam. W ten sposób skutek odnoszony przez takie działanie marketingowe jest odwrotny do zamierzonego – podobnie jak w przypadku natłoku różnorodnych i niechcianych reklam internetowych zamieszczanych na przygodnych stronach www.

 

 

Jak pisać profesjonalne teksty marketingowe?

Teksty zamieszczane na stronach internetowych powinny sprzedawać. Nawet jeśli są one napisane w sposób bezbłędny gramatycznie, nie gwarantuje to efektu w postaci wzrostu osiąganych przez...