11 paź 2014

Marketing internetowy, czyli szansa dla małych firm

Marketing internetowy jest nie tylko jedną z najlepszych odmian marketingu pod względem kontaktu z klientem czy wzrostu sprzedaży. To również doskonała szansa dla małych firm i sklepów, które dotrzeć mogą do odbiorców na całym świecie. Co najważniejsze, w e-marketingu nie liczy się sam staż istnienia firmy, ale pomysł na działanie i promocję w siebie – im lepszy marketing online, tym lepsza sprzedaż i rozwój.

Tradycyjne metody – mniejsza moc

Marketing tradycyjny nie daje małym firmom dużych szans na zaistnienie. Przede wszystkim marketing prowadzony poza Internetem wiąże się z o wiele większymi kosztami. Reklamy, ulotki, banery czy kontakt telefoniczny, nie wspominając już o ogólnopolskich kampaniach medialnych, telewizyjnych czy radiowych to reklama, na którą nie stać niewielkich, często jedno lub kilku osobowych firm.

Specyfika wirtualnego istnienia w sieci sprawia, że na sukces kampanii promocyjnej największy wpływ mają nie ogromne fundusze, ale chwytliwy pomysł i dobre wykorzystanie narzędzi marketingu internetowego. Oznacza to, że marketing internetowy daje równe szanse  małym i większym przedsiębiorcom. Dopasowanie narzędzi, odpowiednie rozpowszechnianie treści sprawiło, że wielu małych przedsiębiorców szybko – dzięki Internetowi – zwiększyło przychód, rozbudowało markę i zyskało duże grono klientów.

Podstawa to strona

W Internecie nic nie ginie i wszystko można znaleźć, dlatego warto kierować się odpowiednimi zasadami przy tworzeniu strony internetowej. Pierwszą z nich jest zasada: jeśli decydujemy się na stronę, warto jej wykonanie powierzyć fachowcom. Podnosi to wiarygodność firmy, staje się wizytówką przedsiębiorstwa i miejscem, dzięki któremu potencjalni klienci mogą uzyskać pakiet niezbędnych informacji.

marketing w internecieZgodnie z drugą zasadą: sama strona powinna być wykonana w taki sposób, aby można było ją bez problemów znaleźć w sieci. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają rozbudowywać i uatrakcyjniać stronę. Jeśli zdecydujemy się na stworzenie witryny i na tym poprzestaniemy, możemy zapomnieć o powodzeniu projektu. Idealnym rozwiązaniem okazuje się także przeniesienie elementów działalności gospodarczej do sieci, czyli stworzenie sklepu internetowego. Takie zabiegi sprawią, że nawet niewielkie przedsiębiorstwa i firmy będą mogły dotrzeć do klientów na całym świecie. Lokalne działanie w prosty sposób przekształca się w działanie globalne.

Narzędzie nie jest gwarancją sukcesu

Marketing internetowy to,  o czym warto pamiętać, jedynie narzędzie. Odpowiednie jego wykorzystanie gwarantuje rozwój i sukces, zaś złe przygotowanie do podjęcia działań marketingowych w sieci może przynieść bolesne porażki.