17 paź 2019

Zmiany w Google - poznaj algorytm Koliber

Ostatnia zmiana algorytmu najbardziej popularnej na świecie wyszukiwarki znana jest w branży SEO pod nazwą Koliber (ang. Hummingbird). Aktualizacja algorytmu Google uznawana jest za największą od 2010 roku. Warto przypomnieć poprzednie aktualizacje, które utorowały drogę tej najnowszej. Mowa przede wszystkim o aktualizacji Pingwin, której celem było usunięcie z wyników wyszukiwania stron, korzystających z nienaturalnych sposobów pozyskiwania linków oraz aktualizacji Panda, umożliwiającej odfiltrowanie stron niskiej jakości oraz zawierających zduplikowane treści.

Mówi się, że Koliber ma wpłynąć nawet na 90% wyszukiwań. Co ta zmiana oznacza dla posiadaczy stron internetowych? Poznaj najważniejsze założenia najnowszego algorytmu. Koliber w zasadzie zastąpił dotychczas wykorzystywany silnik. Co czyni go tak wyjątkowym, że poświecono mu już do tej pory setki publikacji? Przede wszystkim zmiana dotyczy innej niż dotychczas interpretacji zapytań w wyszukiwarce. Zanim wprowadzono algorytm Koliber, Google przeszukując sieć wyświetlało strony, które były do wyszukiwanych fraz najlepiej dopasowane. Aktualna zmiana oznacza, że zamiast skupiać się na pojedynczych słowach wpisywanych w wyszukiwarce, próbuje zrozumieć całe wyrażenie i zinterpretować intencje Internauty.

algorytm google koliberNowy algorytm jest szybszy i bardziej precyzyjny niczym Koliber, ale nadal wykorzystuje niektóre starsze rozwiązania brane pod uwagę przy ocenie witryn (PageRank). Nie zmienia to faktu, że Koliber to sygnał zmieniającego się podejścia Google, skupionego obecnie na wartościowych, wyczerpujących treściach, które pomogą zrozumieć wyszukiwany temat i będą odpowiedzią na pytania. W wynikach wyświetlane są teraz strony, które powiązane są z szerszym tematem, jaki w ocenie Google interesuje użytkownika wpisującego daną frazę. Nowością jest także tzw. graf wiedzy prezentujący dodatkowe informacje w ramach wyników wyszukania.

Wysoko na liście wyników w wyszukiwarce będą zatem strony publikujące dobrej jakości treści, które będą z punktu widzenia użytkowników przydatne. Google będzie promować także różnego rodzaju materiały multimedialne i dane strukturalne. Zwiększa się również rola mediów społecznościowych – obecność w serwisach social media będzie uwzględniania przy ustalaniu pozycji w rankingu Google.