17paź2014

Efektywność marketing automation

Na co dzień nie zastanawiamy się, dlaczego wybraliśmy ten produkt, nie inny. Nie rozważamy także sposobów, z jakich korzystają przedsiębiorcy, aby ściągnąć jak największe rzesze klientów. Nie odczuwamy też bezpośredniego oddziaływania chwytów marketingowych, które stosowane są w celu maksymalizacji zysków przedsiębiorców.

Z działaniami marketingowymi spotykamy się jednak niemal na każdym kroku. Jedną z opcji czy inaczej działań marketingowych, dość powszechnie stosowanych i skutecznych, jest automatyzacja marketingu, czyli – marketing automation.

Efektywność marketing automation

Automatyzacja marketingu to zespół działań opierających się na stosowaniu oprogramowania i specjalistycznych narzędzi usprawniających procesy sprzedaży. Automatyzacja marketingu stawia przede wszystkim na efektywność działań sprzedażowych, która zwiększana ma być za pomocą zarówno dużych kampanii, jak i drobnych akcji promocyjnych. Wszystko odbywa się oczywiście na szeroką skalę.

Automatyczność polega na przetwarzaniu i gromadzeniu informacji na temat konsumentów zainteresowanych (potencjalnie) produktami bądź usługami firmy. Konsumenci - to inaczej liderzy sprzedażowi, do których wystosowane są oferty.
Automation marketing generuje także oszczędność czasu – potencjalni klienci identyfikowani są automatycznie. Stale pozyskiwane są odpowiednie dane na temat potrzeb i zainteresowań potencjalnego nabywcy oraz zbiera się wszelkie wskaźniki demograficzne, które pomagają zidentyfikować klientów.

Dzięki tym działaniom dochodzi do automatycznego „wykrycia” odbiorcy, który otrzymuje spersonalizowaną ofertę marketingową. Automatycznie zostają przygotowane reklamy, oferty, co więcej – są one także automatycznie wysłane do potencjalnych klientów (dzięki bazie mailingowej masowo wysyła się np. wiadomości mailowe).

 automatyzacja marketingu

Funkcje automatyzacji

Dzięki automatyzacji marketingu bez większego wysiłku można tworzyć i wysyłać maile czy newslettery, które pomogą podtrzymać zainteresowanie potencjalnych odbiorców firmą oraz jej usługami czy produktami. Zachowania internautów są stale monitorowane i analizowane. Kontrolowana jest również ilość odwiedzin na stronie www, a klienci automatycznie dzieleni są na grupy (pod względem wskaźnika demograficznego czy wskaźnika zainteresowań).

Oferty tworzone są automatycznie, zaś sama reakcja odbiorcy również podlega ocenie – liczą się nie jedynie klikalność i akceptacja, ale i odrzucenia oferty.

Kluczowe w automatyzacji marketingu wydają się dwa pojęcia – lead scoring i lead nurturing. Pierwszy termin oznacza kwalifikację leadów w oparciu o zainteresowania klienta i dopasowanie oferty do wymagań. Lead nurturing to natomiast kierowanie wybranych programów sprzedaży do konkretnych klientów. Każda grupa potencjalnych zainteresowanych przygotowywana jest w inny sposób.

 

 

Jak pisać profesjonalne teksty marketingowe?

Teksty zamieszczane na stronach internetowych powinny sprzedawać. Nawet jeśli są one napisane w sposób bezbłędny gramatycznie, nie gwarantuje to efektu w postaci wzrostu osiąganych przez...