15paź2014

Czym jest Content Marketing?

Marketing internetowy rozwija się niezwykle dynamicznie i oferuje coraz to nowe narzędzia, które sprostać maja oczekiwaniom klientów oraz możliwościom przedsiębiorców. Coraz większe znaczenie także przykłada się do rzetelności informacji oraz tak zwanego inbound marketingu zakładającego odwrócenie kierunku klasycznej reklamy z aktywnego poszukiwania klienta, na kreowanie działań do bycia odnalezionym. Jedną z form inbound marketingu jest content marketing. Czym się zajmuje i dlaczego warto w niego zainwestować?

 

Content Marketing – co to jest i czym się zajmuje
Marketing treści, bo tak na język polski można przetłumaczyć ten angielski zwrot, to stosunkowo młody sposób na zainteresowanie potencjalnych klientów. Jest przeciwieństwem tradycyjnej reklamy, która coraz częściej traktowana jest przez odbiorców jako nachalna, męcząca i niepotrzebna.
Content marketing skupia się na opublikowaniu wartościowych, sprawdzonych i rzetelnych informacji. W ten sposób firma prezentuje siebie jako specjalistę w danej dziedzinie, wiarygodnego eksperta, który rozumie potrzeby klientów dążąc zarazem do uzyskania przez nich pełnej satysfakcji. Warto dodać, że owe publikowane treści mogą mieć różnorodnych charakter – doskonale sprawdzą się tutaj zarówno tradycyjne artykuły publikowane w  znanych serwisach, jak i e-booki, materiały video, treści graficzne czy posty.

co to jest content marketingCzy warto inwestować w content marketing
Content marketing opiera swoją moc na budowaniu pozytywnego wizerunku marki poprzez przekazywanie wartościowych treści, które mogą być uznane za przydatne przez odbiorcę. Obecnie klient nie chce być postrzegany jedynie jako bierny słuchacz – sam aktywnie poszukuje interesujących go informacji. Trafiając w internecie na ciekawy content (czyli po prostu opublikowane w sieci treści) sam odszukuje firmę, która udostępniła interesujące go materiały. Wzajemność relacji będąca nieodzownym elementem inbound marketingu, jest w tym przypadku korzystna dla obu stron – klient jest zainteresowany komunikatem i nie blokuje przekazywanej informacji, a z drugiej strony firma uzyskuje kontakt z osobą, która jest zainteresowana reklamowanym zagadnieniem, zatem znacznie szybciej może zostać klientem, niż odbiorca tradycyjnej reklamy ze słabo ukierunkowanym targetem.
Wykorzystując tę formę reklamy dotrzesz prawdopodobnie do mniejszej liczby osób, jednakże  będzie to z pewnością grupa zainteresowana przekazanym przez Ciebie komunikatem. Tworząc wartościowe treści prezentujesz Siebie i Swoją firmę jako eksperta w dziedzinie i stajesz się tym samym dla odbiorcy osobą wiarygodną i godną zaufania. Ponadto content marketing jest niezwykle skuteczny w zakresie uzyskania wysokich pozycji Twojej strony w wyszukiwarkach. W efekcie zmniejszasz wydatki na inne formy reklamy.

Jak pisać profesjonalne teksty marketingowe?

Teksty zamieszczane na stronach internetowych powinny sprzedawać. Nawet jeśli są one napisane w sposób bezbłędny gramatycznie, nie gwarantuje to efektu w postaci wzrostu osiąganych przez...