14 paź 2019

Czy E-mail marketing to już przeżytek?

Jak wynika z badań firmy Gemius, 98% polskich przedsiębiorstw, promując się w Internecie, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną.

Choć ogłaszano już wielokrotnie, że e-mail marketing przestaje mieć znaczenie w nowoczesnej strategii marketingu internetowego, to wydaje się to zdecydowanie przedwczesna teoria. Spowodowane jest to w szczególności utożsamianiem z e-mailingiem reklamowym, często przypominającym spam.  A kampanie e-mailingowe  to działania wykorzystujące kontakt mailowy, których cel jest bardziej rozbudowany niż zareklamowanie produktu lub usługi. To przede wszystkim skuteczne narzędzie do podtrzymywania zainteresowania marką. To tak naprawdę podstawa pełnej strategii marketingu internetowego. Pozwala na budowanie trwałych relacji z klientami, pozyskiwanie nowych odbiorców oraz kreowanie pożądanego wizerunku marki.

Analizując bazę klientów można stworzyć dostosowane do potrzeb odbiorcy newslettery, które skłoniłyby ich do skorzystania z oferty firmy. By w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia trzeba się jednak dobrze przygotować. Przede wszystkim konieczna jest baza klientów, której pozyskanie może zająć trochę czasu. Zgromadzenie bazy oraz informacji o potencjalnych klientach umożliwi Ci przygotowanie trafionej treści skierowanej do właściwej grupy docelowej.

Marketing internetowyJak nie pogrążyć się w trakcie przygotowywania bazy odbiorców? Warto zainwestować w systemy automatyzacji marketingu, które przeanalizują dane, zmierzą efektywność poszczególnych kampanii i przede wszystkim je wycenią. Wsparcie takich rozwiązań pozwoli na większe oszczędności pieniędzy i czasu, a także umożliwiają precyzyjne dobranie bazy adresowej.  Na tak przygotowanym gruncie można tworzyć wartościowe treści, które przekonają odbiorcę do skorzystania z akcji promocyjnej, dodatkowego rabatu, udziału w wydarzeniu, konkursie, etc. Systematyczne przesyłanie atrakcyjnych ofert, to szansa na przesunięcie odbiorcy w dół lejka sprzedażowego, przekształcając w lead sprzedażowy i docelowo w klienta.

E-mail marketing to także bardzo skuteczne narzędzie do podtrzymywania lojalności klientów.  Warto przypominać się tym najwierniejszym, zacieśniać z nimi więzi i wskazywać profity, jakie płyną z tej obopólnej relacji.

Podsumowując, jakie są zalety e-mail marketingu? To stosunkowo prosta, szybka i wygodna forma marketingu, pozwalająca na komunikowanie najbardziej aktualnych informacji, dosłownie sprzed chwili. Dzięki systemom automatyzacji z dużo większą precyzją możesz tworzyć bazę odbiorców, dostosowując ją do danego komunikatu. Za co lubi się także e-mail marketing? Za szybką możliwość sprawdzenia efektów – po stosunkowo krótkim czasie dostajesz informacje zwrotną ile osób otworzyło wiadomość, odczytało i kliknęło w linki. Wszystkie te elementy przekładają się na poprawę komunikacji z klientami, a co za tym idzie na wymierne korzyści finansowe.