12paź2014

Biblioteka Content Marketera – co czytać? cz.1

Co powinno się znaleźć w bibliotece każdej osoby pracującej nad treściami na stronę internetową, bloga czy profil w mediach społecznościowych? Lektura kilku pozycji z pewnością otworzy oczy na kilka zagadnień i będzie świetnym wstępem do dalszego rozwoju. Sprawdźcie co my czytamy!

Swoją przygodę z branżową literaturą warto zacząć od pozycji „Epic Content Marketing” autorstwa Joe Pulizzi’ego, niezwykle ciekawej postaci, która do języka codziennego wprowadziła już w 2001 roku hasło: Content Marketing. Wyczuwając trend, Pulizzi założył także Content Marketing Institute, który aktualnie jest wiodącą amerykańską platformą edukacyjną, dostarczającą wiedzę na temat Content Marketingu, głównie dla marek biznesowych. W 2013 roku uznany został przez Inc. Magazine za najszybciej rozwijającą się firmę w branży mediowej. Instytut odpowiedzialny jest także za organizację największej na świecie branżowej imprezy Content Marketing World oraz tworzenie jednego z popularniejszych magazynów branżowych Chief Content Officer.

książka o Content MarketinguKsiążki „przewodniki” jego autorstwa, „Get Content Get Customers”, „Managing Content Marketing” i ostatnia publikacja „Epic Content Marketing” szybko znalazły się na liście najlepiej sprzedających się książek, zyskując jednocześnie duże uznanie w branży. Rekomendacje amerykańskiego Forbesa czy Fortune Magazine mówią wszystko. Oba tytuły uznały ostatnią książkę za przełomowy i kompleksowy zbiór informacji zapewniający niezbędne narzędzia do tworzenia i dzielenia się treściami, które bezpośrednio przełożą się na powiększenie zysków i wzrost rozpoznawalności marki.

Pulizzi udziela wskazówek jak przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych dotrzeć do swoich odbiorców i zbudować z nimi relację. Odpowiada na pytanie czy inwestować w tradycyjną formę reklamy, czy w ogóle powinno się atakować swoich klientów takimi przekazami. Radzi przede wszystkim na co zwrócić uwagę przy tworzeniu złożonej strategii marketingowej, opartej na wysokiej jakości treściach. Wydają się to podstawowe kwestie związane z pracą market era, ale jeśli padają z ust takiego eksperta, warto się nad nimi pochylić i spędzić kilka dni nad jego słowami.

Warto dowiedzieć się też kilku faktów o samym Pulizzim, bo to obecnie marka sama w sobie. Każdy jego wpis na blogu, Twitterze czy LinkedIn ma oddźwięk wśród fanów, stałych czytelników, a także osób, które szukają po prostu solidnej praktycznej wiedzy zgodnej z najnowszymi trendami. Nie bez przyczyny nazywany jest w branży ewangelistą Content Marketingu.

Książka na chwilę obecną dostępna jest w języku angielskim. 

 

Jak pisać profesjonalne teksty marketingowe?

Teksty zamieszczane na stronach internetowych powinny sprzedawać. Nawet jeśli są one napisane w sposób bezbłędny gramatycznie, nie gwarantuje to efektu w postaci wzrostu osiąganych przez...