17paź2014

Jak korzystać z treści wizualnych w strategii marketingowej?

Chcesz, aby Twoja strategia marketingowa w sieci była zgodna z najnowszymi trendami? Zaplanuj sporo treści wizualnych, które obowiązkowo muszą znaleźć się w Twoich przekazach marketingowych. Stosowanie obrazów zdecydowanie zwiększa zainteresowanie treściami, co świetnie widać na przykładzie social media.

Inbound Marketing nadchodzi

Około 90% informacji z otoczenia odbierasz za pomocą zmysłu wzroku, a około 8% za pomocą słuchu. Kiedy dołożysz do tego wszechobecny natłok komunikatów, z czego wynika bardzo pobieżne przeglądanie treści  i skupianie się na najważniejszych informacjach, to dojdziesz do wniosku, że treści wizualne przyswajane są w najbardziej przystępny sposób. Bombardowanie informacjami wpływa także na poziom skupienia. Zgodnie z wynikami badań The Statistic Brain, w ciągu ostatnich 13 lat, średni czas koncentracji skrócił się aż o 4 sekundy – z 12 do 8 sekund. 

Warto dokształcić się także w temacie stylów przyswajania informacji. Po tę wiedzę można sięgnąć do metodologii VARK, która określa 4 style uczenia się, w tym ten oparty na wzroku, słuchu, dotyku oraz czytaniu i pisaniu. Oczywiście najczęściej indywidualny styl uczenia się jest wypadkową wszystkich tych stylów, ale zawsze jeden z nich dominuje. Najwięcej, około 65%, jest wzrokowców w przypadku których sprawdzają się zdjęcia, infografiki, filmy, memy, notatki wizualne czy wykresy. Stąd też ogromna popularność mediów społecznościowcyh prezentujących zdjęcia, takich jak Instagram, Pinterest, Tumblr, czy serwisów typu Slideshare, publikujących grafiki i prezentacje. Z dużym powodzeniem można łączyć między sobą poszczególne formaty. Świetnym przykładem są tutaj webinary czy podcasty, doskonale wykorzystujące różne narzędzia do uatrakcyjnienia swojego przekazu.

Jeśli zdecydujesz się na bieżące wykorzystanie w swojej strategii treści wizualnych, to warto pamiętać o kilku wskazówkach:

1. Wybieraj tylko materiały o dobrej jakości.

2. Twórz i udostępniaj zdjęcia produktowe oraz filmy video demonstrujące produkt. W materiale pokazuj także perspektywę panoramiczną oraz 360, co będzie dużym ułatwieniem dla osób z gorszą wyobraźnią przestrzenną. 

3. Bądź regularnym gościem na portalach skupiających wzrokowców. Udostępniaj treści w takich serwisach jak: Pinterest, Slideshare, Visual.ly, Instagram, YouTube, Vimeo. Sporo wyżej wymienionych serwisów jeszcze niedawno kojarzona była głównie z modą, gotowaniem, wystrojem wnętrz, generalnie tematyką typowo kobiecą. Obecnie te media doskonale wykorzystywane są przez inne branże, w tym przez marketing internetowy czy e-commerce.

4. Nie zapominaj o layoucie strony internetowej, która jest przecież Twoją wizytówką.  Nowoczesna typografia i jasne komunikaty korzystnie wpłyną na odbiór prezentowanych przez Ciebie treści.

5. Masz już dobrą infografikę? Chesz się pochwalić filmem? Pamiętaj o spójnym brandingu swojej marki. Używaj wspólnej estetyki dla wszsytkich komunikatów, dzięki czemu odbiorcy łatwiej zidentyfikują Cię w sieci.