15 paź 2019

Podstawowe narzędzia Inbound Marketingu - co muszę wiedzieć?

Suchy, typowy przekaz reklamowy to dzisiaj zdecydowanie za mało, aby przekonać do swojej usługi lub produktu. Konkurencja w każdej branży w sieci jest duża, ilość treści jest gigantyczna, w zasadzie niemożliwa do skonsumowania, dlatego często klienci odcinają się od tradycyjnych form reklamowych. Aby twoja oferta była konkurencyjna, wyróżniała się na tle innych, podejdź do klienta indywidualnie, rozszyfrowując jego potrzeby i swoje szanse na ich realizacje.

Tutaj z pomocą przychodzi Inbound Marketing, którego zasadą jest dostarczanie wiarygodnej, użytecznej treści, która nie jest bezpośrednim przekazem reklamowym. Inbound Marketing to strategia marketingowa, której celem jest zwiększenie sprzedaży przez przykucie uwagi użytkowników o profilu zbieżnym z profilem Twojej marki. Użytkownik sam zgadza się na otrzymywanie treści, co więcej sam ich poszukuje za pośrednictwem wyszukiwarki, trafiając na Twojego bloga eksperckiego albo profil w mediach społecznościowych. O ile treść jest dobrze skonstruowana, masz szansę na przekonanie klienta do swojej usługi lub produktu, a nawet na udostępnienie treści wśród znajomych odbiorcy. Mając „na muszce” potencjalnego nabywcę, jest duża szansa, że pozyskasz leada i lojalnego klienta.

Jakie są najskuteczniejsze narzędzia Inbound Marketingu, które generują wysoką jakość ruchu na Twojej stronie? Zobacz nasze podsumowanie:

1. Skuteczne działania SEM, czyli w wyszukiwarkach. Pozwól, aby klient sam Cię znalazł. Podstawą są  także działania SEO poprawiające ilość i jakoś ruchu przychodzącego witryny z wyników organicznych wyszukiwarek.

2. Newsletter zamówiony przez odbiorcę (opt-in email)

3. Media społecznościowe. Kluczową rolę w planowaniu takiej kampanii odgrywają media społecznościowe, dzięki którym zaprezentujesz swoją ofertę w atrakcyjny sposób, zwiększysz rozpoznawalność marki i być może przekonasz do zakupu usługi lub produktu.

4. Blog to kolejne narzędzie, które pomoże zaprezentować klimat Twojej marki, pokazując ją w roli eksperta w danej dziedzinie. Aktualizując go na bieżąco o wartościowe treści, podniesiesz prestiż marki i masz szansę na zgromadzenie nowej publiki, która będzie wchodzić z Tobą w interakcję.

5. Video, e-book, poradniki, webinary, podcasty, materiały wizualne na Twojej stronie internetowej, newsletterach i w treściach udostępnianych w mediach społecznościowych. W zamian za treści Premium użytkownik może zostać poproszony o pozostawienie danych. Ta metoda pozwoli zgromadzić w bazie osoby, które faktycznie zainteresowane są daną branża, a nie te  przypadkowe, które będą martwymi kontaktami.