30wrz2014

Inbound Marketing a media społecznościowe

Działania w mediach społecznościowych to standard w strategiach marketingu internetowego. Warto poznać ich rodzaje i przeznaczenie – świat social media nie kończy się bowiem na Facebooku.

Historię swojej marki możesz opowiedzieć na kilka sposobów: słowami, zdjęciami, grafiką, przekazem video, etc. Wybór środków przekazu zależy od branży i od użytkowników, którym chcesz się pokazać. To świetny sposób na zacieśnienie więzi z obecnymi klientami i próba zdobycia nowych odbiorców, którzy zaciekawieni przekazem sięgną po Twoją usługę lub produkt.

Zobacz media społecznościowe, które warto uwzględnić w swojej strategii Inbound Marketingu:

  • serwisy społecznościowe skupiające się na komunikacji ze znajomymi, udostępnianiu i komentowaniu różnych treści i materiałów wizualnych: Facebook, NaszaKlasa, GooglePlus,
  • branżowe serwisy społecznościowe wykorzystywane głównie do kontaktów biznesowych: GoldenLine, Linked,
  • serwisy społecznościowe skupiające się na przekazie wizualnym: Instagram, Pinterest, Tumblr, Flickr,
  • mikroblogi: Twitter, Blip.pl, Flaker.pl,
  • blogi (najpopularnijesze platform: Blogspot, Wordpress, Pinger, Photoblog),
  • media społecznościowe służące współdzieleniu zasobów takich jak: filmy video, zdjęcia, obrazy, prezentacje, aplikacje, linki, etc.: YouTube, Flickr, Slideshare, Dailymotion, Vimeo, Wykop.pl,
  • media społecznościowe nastawione na bieżące informowanie i odnoszenie się do aktualności: mikroblogi, livestream.

Media społecznościowe to doskonały sposób na dostarczenie obecnym i potencjalnym odbiorcom użytecznego i wiarygodnego contentu. Używaj ich także do budowania relacji i lojalności. Zaangażowanie fanów na profilach w „społecznościowkach” to także doskonały wstęp do stworzenia programów ambasadorskich. Choć to już wyższa szkoła jazdy w zacieśnianiu więzi z klientami, to skuteczność tej formy jest ogromna. Dobrze przygotowany i poprowadzony program ambasadorski generuje wiarygodny feedback od realnych użytkowników, a to może okazać się filarem Twojej kampanii w social media.