1paź2014

Automatyzacja w Inbound Marketingu – dlaczego warto w nią inwestować?

Dzięki automatyzacji strategii marketingowych (marketing automation) możliwe stało się precyzyjne prowadzenie kampanii, dokładne mierzenie jej efektów i dotarcie do określonej i pożądanej grupy odbiorców. Google Analytics oraz systemy do zarządzania relacjami z klientami (CRM), to Twoi najwięksi przyjaciele. Dzięki automatyzacji dowiesz się o wiele więcej o swoim kliencie i będziesz w stanie lepiej określić jego preferencje. Tym samym, lepiej dostosujesz swoją ofertę do oczekiwań rynku i pozyskasz realnych klientów. To da Ci podstawy do zbudowania rzetelnej bazy użytkowników, którzy zainteresowani są Twoimi usługami lub produktami.

Dzięki zebranym danym dopasujesz swoje kampanie do klientów, identyfikując profil poszczególnych grup odbiorców. Monitorując słowa kluczowe dowiesz się czego szukają w wyszukiwarce, co zmniejszy ilość ofert wysyłanych do dość przypadkowych odbiorców. Dostosowanie oferty sprzedażowej do aktualnego i potencjalnego klienta to dobra droga do zacieśnienia z nim relacji. Samo pozyskanie leadu nie jest jednak równoznaczne z transakcją. Automatyzacja pozwoli Ci na zdefiniowanie, w którym momencie cyklu sprzedażowego jest Twój  potencjalny klient. W tym miejscu pojawia się strategia dojrzewania leadów (lead nurturing), stosowana, kiedy klient nie jest jeszcze gotowy do dokonania zakupu. W tej sytuacji uruchamia się szereg działań, które pomogą użytkownikowi dojrzeć do tej decyzji.

Automatyzacja umożliwia także rzeczywistą oszczędność pieniędzy – na podstawie zebranych danych bardzo szybko możesz wyeliminować nietrafione działania marketingowe. Skupisz się wtedy na tych narzędziach, które generują największy ruch. Dzięki tej wiedzy i optymalizacji działań w mediach społecznościowych, na blogach lub w wynikach wyszukiwania masz możliwość poszerzenia swojej bazy klientów.

To także duża szansa na lepsze wykorzystanie Twojego czasu pracy oraz Twoich pracowników, którzy zamiast ręcznego przygotowywania raportów, mogą skupić się na innych działaniach.