3paź2014

6 kluczowych zasad Content Marketingu Joe Pulizzi’ego

Joe Pulizzi nazywany jest w branży ewangelistą Content Marketingu. To on jako pierwszy zaczął używać terminu Content Marketing, sformalizował też swoje działania pod szyldem Content Marketing Institute. Jeśli masz ochotę śledzić  jego wskazówki, wystarczy odnaleźć go na jednym z wielu serwisów społecznościowych, w tym na Facebooku, GooglePlus, LinkedIn, YouTube czy Slideshare. Dobrym wstępem do poznania filozofii Pulizzi’ego może być też stworzona przez niego „ściąga, która świetnie porządkuje jego poglądy na temat Content Marketingu.

Na początku przeanalizuj treści , którymi dysponujesz, uczciwie oceń ich zawartość – większość marek jest biegła tylko w mówieniu o sobie i korzyściach, które gwarantuje klientom. Takie treści to przeżytek, potrzebujesz tych, które opowiadają historie, które angażują klientów skłaniając ich przy tym do pożądanych zachowań. Więcej szczegółów na temat przydatnych strategii poniżej:

  1. Twoje treści powinny odpowiadać na niezaspokojone jeszcze potrzeby i bieżące pytania klientów. Muszą być dla nich przydatne w życiu codziennym, ponad cele realizowane przez Twój produkt lub usługę.
  2. Konsekwentna komunikacja, której cechą jest wysoka jakość i regularne publikowanie treści to klucz do sukcesu. Treści te powinny być bezpośrednio związane z obietnicami, które marka składa swoim klientom. Bądź wobec nich szczery – upewnij  się, że odbiorcy otrzymają to, do czego się zobowiązałeś i to w odpowiednim czasie. Może to być cykliczny newsletter, e-kurs, e-book, etc. Mając już klienta w garści, a w bazie nowy kontakt, firmy często odpuszczają dbanie o treść na dalszym poziomie relacji, stawiając tylko na komunikację, która nakłoni klienta do wpisania się do ich bazy.
  3. Znajdź swój unikalny głos i pokaż ludzką twarz marki. Nie brak Ci humoru? Ironia pasuje do Twojej marki? Pokaż to!
  4. Nie bój się zajmować stanowiska i jasno bronić swojego zdania w tematach, które mogą wypozycjonować Cię jako eksperta w branży.
  5. Zapomnij o języku sprzedażowym. Klienci zdecydowanie rzadziej komentują czy udostępniają dalej treści, w których mówisz tylko o sobie.
  6. Niech Twoja treść będzie najlepsza w swojej kategorii! Choć to, przynajmniej na początku, utopijne założenie, to z czasem wypracuj jakość, która Cię wyróżni. Jeśli klient ma spędzić z Tobą trochę czasu, musisz zagwarantować mu coś naprawdę dobrego.